De aanleiding
Dat is een goeie, wat heeft mij doen besluiten om deze reis te gaan doen?
Nou, om mee te beginnen bevalt het reizen met een tall ship mij wel. Na eerder met de bark Europa en de Antigua naar respectievelijk Antarctica en Spitsbergen te hebben gezeild zag ik eind 2011 een nieuwsbrief die melding maakte van een wereldreis.
Daar ook nog het feit erbij kwam dat mijn werkgever het voornemen had om het bedrijf te gaan sluiten begon ik serieus na te denken over de optie om hieraan deel te nemen.
Mijn nieuwgierigheid was gewekt . . .
Uiteindelijk besloot men om het bedrijf voort te zetten. Dit hield dus in dat ik een sabbatical leave moest aan gaan vragen. Per slot van rekening praten we wel over een periode van een goede 6 maanden, en zoveel vrije dagen heb ik nou ook weer niet. Na mijn plannen te hebben voorgelegd kreeg ik toestemming en kon ik verder met de volgende stap.
Diverse emailtjes over en weer, naar zowel de Europa alsook de 'Oosterschelde', resulteerde erin dat ik een boeking op de 'Oosterschelde' had gedaan voor drie korte etappes in de zomer van 2012. Daar heb ik mee mogen lopen met de bemanning om zo te zien, en te beleven, hoe het leven aan boord is als bemanningslid.
Dit is mij goed bevallen en na mijn plannen bij de rederij kenbaar gemaakt te hebben, heb ik de uitnodiging gekregen om als opstapper mee te varen gedurende de periode van Perth tot aan Ushuaia, met een onderbreking tussen Sydney en Auckland. De daaropvolgende etappe naar Antarctica zal ik meevaren als gast bemanningslid.
Je kan je voorstellen hoe blij ik was toen ik deze mededeling te horen kreeg, de glimlach was bijna niet van mijn gezicht af te krijgen.
Intro wereldreis door Tetteroo media
< Naar vorige pagina Naar volgende pagina >
Maak jouw eigen website met JouwWeb